「それは、誰かの人生を生きること。」臓器ドナーになる意味を瞬時に腹落ちさせる広告。 | AdGang

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「それは、誰かの人生を生きること。」臓器ドナーになる意味を瞬時に腹落ちさせる広告。 メキシコの首都であるメキシコシティで実施された、臓器ドナーの募集広告をご紹介。 ドナーになるという、日常では想像することが難しいことを、分かりやすくかつ短く言い当てたアイデアがこちらです。 上下で2枚の写真を並べることで、まるでひとりの人のように見えるビジュアル。その理由はコピーを読むと分かります。 “live twice.Sign up and become an organ donor now.” (2度、生きよう。サインアップして、臓器ドナーになろう。) 臓器ドナーになることは、「もう一度誰かの人生を生きること」。そんなメッセージが一目で分かるクリエイティブに仕上げられています。 臓器ドナーという一般の人にとって身近ではないトピックに、クリエイティブの力をもってストーリーを付与することで、自分ゴト化させることに成功したプリント広告

米国で各種ビールのコンペや、ビールブランドランキングで常に上位入りしている地ビール会社・Alaska Brewing Companyが実施したプリント広告。 「極寒の地アラスカで作られているビールだ」と訴求するためのブランディングを意図したクリエイティブがこちらです。全3種類。

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Case: Live twice メキシコの首都であるメキシコシティで実施された、臓器ドナーの募集広告をご紹介。 ドナーになるという、日常では想像することが難しいことを、分かりやすくかつ短く言


その他のアイデア
STEPH.Heinz ad campaign "No one grows ketchup like Heinz" is a simple example of how advertisers utilise visual metaphors. With a shift towards healthy eating individuals are now seeking healthier options. The visual metaphor here denotes that the entire bottle only uses the freshest and most organic products. Through the sliced tomato shaped into a bottle connotations such as "fresh" and healthy are placed into the minds of the audience.

STEPH.Heinz ad campaign "No one grows ketchup like Heinz" is a simple example of how advertisers utilise visual metaphors. With a shift towards healthy eating individuals are now seeking healthier options. The visual metaphor here denotes that the entire bottle only uses the freshest and most organic products. Through the sliced tomato shaped into a bottle connotations such as "fresh" and healthy are placed into the minds of the audience.

It's interesting to see advertising helping people in every day situations. IBM has been killing it with their designs lately!  IBM Turns Its Ads Into Useful Urban Furniture

IBM Turns Its Ads Into Useful Urban Furniture

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Powerful stuff Raid...I found this and thought of one of my co-workers from the LSS (I think we all know who I'm talking about lol).

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This great poster by the Surfrider Foundation and Rise Above Plastics is designed to raise awareness about ocean pollution.    The advertiser has created sushi rolls out of the sort of rubbish that one might find in the sea.  A brilliant, simple idea, with lovely clean art direction and a punchy piece of copy.

This great poster by the Surfrider Foundation and Rise Above Plastics is designed to raise awareness about ocean pollution. The advertiser has created sushi rolls out of the sort of rubbish that one might find in the sea. A brilliant, simple idea, with lovely clean art direction and a punchy piece of copy.

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