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イラン中部の都市イスファハーンにあるイスラム寺院「イマーム・モスク (Imam Mosque)」中央礼拝堂の内部装飾。17世紀初頭、絶頂期を迎えたサファビー朝アッバース1世によって建設されたこの建築は、鍾乳石を模し瑠璃色を基調とした彩釉タイルが彩るアラベスク模様が目を奪う。

「世界の半分がある」と称されたイマーム・モスクの内部装飾、その圧倒的な壮麗

イラン中部の都市イスファハーンにあるイスラム寺院「イマーム・モスク (Imam Mosque)」中央礼拝堂の内部装飾。17世紀初頭、絶頂期を迎えたサファビー朝アッバース1世によって建設されたこの建築は、鍾乳石を模し瑠璃色を基調とした彩釉タイルが彩るアラベスク模様が目を奪う。 もっと見る

Tile work at Tomb of poet Saadi Shiraz

Tile work at Tomb of poet Saadi Shiraz

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【異次元空間】イスラムのモスクをパノラマ撮影したら「見たこともない世界」が出現した

【異次元空間】イスラムのモスクをパノラマ撮影したら「見たこともない世界」が出現した:DDN JAPAN

شیراز ، باغ نارنجستان ، نارنجستان ِ قوام ,Bagh-e Naranjestan is Shiraz’s smallest garden and is famous as the setting for the opulently decorated Naranjestan-e Ghavam pavilion, built between 1879 and 1886, as part of a complex owned by one of Shiraz’s wealthiest Qajar-era families. The pavilion’s mirrored entrance hall opens onto rooms covered in a breathtaking combination of intricate tiles, inlaid wooden panels and stained-glass windows.

شیراز ، باغ نارنجستان ، نارنجستان ِ قوام ,Bagh-e Naranjestan is Shiraz’s smallest garden and is famous as the setting for the opulently decorated Naranjestan-e Ghavam pavilion, built between 1879 and 1886, as part of a complex owned by one of Shiraz’s wealthiest Qajar-era families. The pavilion’s mirrored entrance hall opens onto rooms covered in a breathtaking combination of intricate tiles, inlaid wooden panels and stained-glass windows.

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