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Circa 1922 ensemble: sleeveless sage green cotton voile dress having an allover pattern of serpentine crystal beads, large Arabesque devices in pearlescent white beads with eyelets above a scalloped dropped waist, flared skirt in four panels with heavy beading and eyelets. Matching long sleeve jacket with cut work and eyelet trim.

Circa 1922 ensemble: sleeveless sage green cotton voile dress having an allover pattern of serpentine crystal beads, large Arabesque devices in pearlescent white beads with eyelets above a scalloped dropped waist, flared skirt in four panels with heavy beading and eyelets. Matching long sleeve jacket with cut work and eyelet trim.

ポワレからディオール、バレンシアガ等イヴニング・ドレス150年のエレガンスを - 神戸ファッション美術館特別展示の写真8

ポワレからディオール、バレンシアガ等イヴニング・ドレス150年のエレガンスを - 神戸ファッション美術館特別展示の写真8

1885年製の振袖をドレス風にアレンジした着物ガウン。ちらりと覗く裏地の赤が鮮やかで綺麗。着物の多くはネグリジェとして使われていたそうですが、こういうジャパネスクな雰囲気も良いですね。

1885年製の振袖をドレス風にアレンジした着物ガウン。ちらりと覗く裏地の赤が鮮やかで綺麗。着物の多くはネグリジェとして使われていたそうですが、こういうジャパネスクな雰囲気も良いですね。

ガブリエル・シャネル イヴニング・ドレス 1926年頃 神戸ファッション美術館蔵

ポワレからディオール、バレンシアガ等イヴニング・ドレス150年のエレガンスを - 神戸ファッション美術館特別展示 - 写真4

ガブリエル・シャネル イヴニング・ドレス 1926年頃 神戸ファッション美術館蔵

シャネル、ディオール、サンローラン、ヴィオネなどの傑作、約90点がパリ・オートクチュール展に集結の写真11

シャネル、ディオール、サンローラン、ヴィオネなどの傑作、約90点がパリ・オートクチュール展に集結 - 写真11

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