Masatoshi Oura
Masatoshiさんの他のアイデア
基礎領域、業務領域、付加価値領域――。時間の使い方はこの3つの領域に分けられます。このうち最も重要なものを1日の時間割から“トップオフ”(天引き)するのです。あなたがトップオフするとしたらどの領域でしょうか。

基礎領域、業務領域、付加価値領域――。時間の使い方はこの3つの領域に分けられます。このうち最も重要なものを1日の時間割から“トップオフ”(天引き)するのです。あなたがトップオフするとしたらどの領域でしょうか。

anna-vital: “ How To Think Visually Using Visual Analogies Most research in cognitive science explores how we see things but little research is done on how we understand what we see. Understanding is the ultimate test of how good your visualization...

anna-vital: “ How To Think Visually Using Visual Analogies Most research in cognitive science explores how we see things but little research is done on how we understand what we see. Understanding is the ultimate test of how good your visualization...

TBOTN_6x6_thumb.jpg

TBOTN_6x6_thumb.jpg

イノベーションの3要素

イノベーションの3要素

顧客価値の設計は、デザイン、機能、ストーリーの順で、かつ整合性が重要

顧客価値の設計は、デザイン、機能、ストーリーの順で、かつ整合性が重要

経営層に論理的に語れるストーリーの効果

経営層に論理的に語れるストーリーの効果

https://flic.kr/p/7RGThx | Visual thinking landscape | What is visual thinking good for? Part of a continuing exploration with @uxcrank for the #iasummit This is an update to this. Check out the entire series.

https://flic.kr/p/7RGThx | Visual thinking landscape | What is visual thinking good for? Part of a continuing exploration with @uxcrank for the #iasummit This is an update to this. Check out the entire series.

What is visual thinking good for? Part of a continuing exploration with @uxcrank for the #iasummit Check out the entire series.

What is visual thinking good for? Part of a continuing exploration with @uxcrank for the #iasummit Check out the entire series.

プレゼンの大原則「パッション、ピラミッド、階段」

プレゼンの大原則「パッション、ピラミッド、階段」

レベル3のブレストまでいけるか!? : ビジネスデザイナーZIBA濱口秀司さん のシンプルな図解とフレームワーク - NAVER まとめ  人間の脳で言うと左右があるとしたら、両方を利用する。切り口を包括する構造体をつくって抽象概念の全体を理解する、それが出来ればそれを破壊して、破壊した切り口でアイデアを出していく。これがブレストレベル3になります。

レベル3のブレストまでいけるか!? : ビジネスデザイナーZIBA濱口秀司さん のシンプルな図解とフレームワーク - NAVER まとめ 人間の脳で言うと左右があるとしたら、両方を利用する。切り口を包括する構造体をつくって抽象概念の全体を理解する、それが出来ればそれを破壊して、破壊した切り口でアイデアを出していく。これがブレストレベル3になります。