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リギング

Collection by 万年 寝るんだ

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Good reference on how to block out characters. Remember, if your taking more than thirty minutes to block out what you're doing, you're going to be taking too much time.

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Biped Rig in Maya also decided on this recap ;by seo graham benjamin and theuprising game design studios

さくらもち on Twitter: "今日思いついた膝の構造を実装してみたが上手くいった。大腿と下腿と膝で3本、腿と脹脛に潰れ表現用の骨をそれぞれ1本の計5本、現状では一番コンパクトに構成出来たんでないか。やっと魔法の伸びる骨から卒業出来たぞ… " Character Modeling, 3d Character, Character Design, 3d Tutorial, Digital Art Tutorial, Drawing Legs, Girl Anatomy, Anatomy Sculpture, Character Rigging

さくらもち on Twitter

“今日思いついた膝の構造を実装してみたが上手くいった。大腿と下腿と膝で3本、腿と脹脛に潰れ表現用の骨をそれぞれ1本の計5本、現状では一番コンパクトに構成出来たんでないか。やっと魔法の伸びる骨から卒業出来たぞ https://t.co/nW34vnEvkL”

フェイシャルリグ概要 Character Rigging, 3d Model Character, Character Modeling, 3d Modeling, 3d Human, Six Pack Abs Workout, Modeling Techniques, 3d Tutorial, 3d Face

第7回:リギングその② ~フェイシャルリグとメカリグ~

前回の基礎リグに続き、フェイシャルリグを中心に残りのリギングを行っていきます。特にフェイシャルは動きが多い上にキャラクター性にも影響が出ますのでより気を使って組んでいきましょう。

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コニシロク タンブラー

写真と言葉と、ときどきエロス。 Twitter/Blog/Archive/RSS

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blenderでMMDモデルを作ろう|第6-1回:左右対称モーフ、瞳、口 - うさこのブログ

モーフ(シェイプキー)を作っていきます。 blenderではシェイプキーを作った後モディファイア(ミラーやサブサーフなど)を適用することができません。 そのためミラーなどのモディファイアを適用してからシェイプキーを作り始める人が多いと思います。 ミラーモディファイアを適用した後の場合、シェイプキーの機能にミラーというものがあるので、左目でまばたきを作ってからミラーし右目のまばたきを作る、というようなことができます。 しかし!このミラーというのがよく失敗するのです(絶対左右対称なはずなのに!意味ワカンナイ!)。 シェイプキーのミラー失敗系のblenderの質問をたくさん見たことがあるので私だけじ…

第7回:リギングその② ~フェイシャルリグとメカリグ~ | CharacterArpeggio~3ds Max 2017 キャラクター作成術~ | AREA JAPAN Reference Images, Pose Reference, 3d Design, Game Design, 3d Computer Graphics, Character Rigging, Low Poly Games, Modelos 3d, Modeling Tips

第7回:リギングその② ~フェイシャルリグとメカリグ~

前回の基礎リグに続き、フェイシャルリグを中心に残りのリギングを行っていきます。特にフェイシャルは動きが多い上にキャラクター性にも影響が出ますのでより気を使って組んでいきましょう。

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Animation Rigs and Resources - tips and tricks Learn Animation, Animation Tools, Animation Tutorial, Animation Reference, Body Reference, Anatomy Reference, Design Reference, Polygon Modeling, Character Rigging

Joint Breakdown: Shoulder Rotation Limits

Alright, cheat sheet #2 and we are continuing with the shoulder. That's the problem with these ball joints, so many directions to cover. Creating Animation Cheat Sheets Why did we create these cheat sheets, you ask? It all started many years ago when working on Thor; the rigs were so good it was impossible to create a bad pose! Pretty sweet. The reason for that though, was because all of the joints had limitations that prevented you from creating 'illegal' poses. As expected, problems...

Autodesk :: AREA JAPAN | コラム | 第21回:キャラクタースキニングを知る~ジョイントこそ命! 3d Character Animation, 3d Animation, Zbrush, Arnold Maya, 3d Human, 3d Tutorial, Wire Mesh, Rwby, 3d Design

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How to make a movable pivot, or a dynamic pivot in Maya for both character rigs or mechanical rigs, letting you animate the rotation point. Character Rigging, 3d Model Character, Character Modeling, Maya Modeling, Modeling Tips, 3d Computer Graphics, Hard Surface Modeling, Zbrush Tutorial, 3d Animation

2 Ways to Create a Movable Pivot in Maya - Lesterbanks

How to make a movable pivot, or a dynamic pivot in Maya for both character rigs or mechanical rigs, letting you animate the rotation point.

※今回の使用ツール:3ds Max 2017 今回はリギングです。ずっと棒立ちだったキャラクターに骨格やコントローラーを入れ、ポーズやアニメーションを直感的につけられるよう仕組みを作っていきます。 まずは、これから組むリグのコンセプトを決... Anatomy Study, Body Anatomy, Human Anatomy, Character Modeling, Character Creation, Character Design, Body Reference Drawing, Anatomy Reference, Character Rigging

第6回:リギングその①~人体の構造を理解する~

※今回の使用ツール:3ds Max 2017 今回はリギングです。ずっと棒立ちだったキャラクターに骨格やコントローラーを入れ、ポーズやアニメーションを直感的につけられるよう仕組みを作っていきます。 まずは、これから組むリグのコンセプトを決...

3DCGによる"アニメ"の新機軸、TVアニメ『revisions リヴィジョンズ』 | 特集 | CGWORLD.jp Animation Reference, Anatomy Reference, Pose Reference, Pencil Drawing Tutorials, Drawing Tips, Character Modeling, 3d Modeling, Human Figure Drawing, Upper Lip

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アニメ作品として、全編を3DCGベースで描く。そのためには、より深みのあるキャラクター表現、作...