冒険者たち

20 Pins1 Followers
1976, Tyrrell P34

Japanese Grand Prix, Jody Scheckter with the 6 wheel Tyrrell 34 in the wet. He eventually retired with engine trouble.

Lift-Off-Hesketh-Nürburgring-Broooom-RSC020.jpg (950×970)

vintageclassiccars: Crazy James Hunt – lift off -… – Best Images World – Cars

Craft Evans Dome Zero RL 81Ford Le Mans 1981

Chris Craft / Bob Evans - Dome Zero Ford - Dome Co Ltd. - XLIX Grand Prix d'Endurance les 24 Heures du Mans - 1981 World Championship for Drivers and Makes, round 8

Dome Zero (1980) Dome means 'child's dream' in Japanese, and that seems quite fitting when you gaze at the low-drag Zero. The Minoru Hayashi design competed for three years and took its best result in 1980 - in last - but it's the unusual look and impression it left that gets it in to this list

After much arguing in the office, AUTOSPORT decided to take a vote to come up with our favourite – not necessarily best – Le Mans cars of all time

Dome Zero RL-80 (Credit: Dome Racing, via Facebook)

The weird and wonderful at the Le Mans 24 Hours

BBC - Autos - The weird and wonderful at the Le Mans 24 Hours

The Japanese Dome Zero was not successful in its runs at Le Mans in 1979-80.

The Japanese Dome Zero was not successful in its runs at Le Mans in

今回の目玉である特別展示車両より、1978年のジュネーブショーに出展された元祖和製スーパーカーである「童夢 零」。強烈なウェッジシェイプを描くボディは全長3980mm、全幅1770mm、全高980mmとコンパクトで、大柄な人はたぶん乗れない。エンジンは日産製L28(直6SOHC2.8リッター)をミドシップ。運輸省(当時)の型式認定が受けられず市販化は断念したが、スーパーカー少年の間での人気は絶大で、モデルカーは大ヒットした。

旧車イベント「ノスタルジック2デイズ」開催 ビジュアル20枚 【画像・写真

今回の目玉である特別展示車両より、1978年のジュネーブショーに出展された元祖和製スーパーカーである「童夢 零」。強烈なウェッジシェイプを描くボディは全長3980mm、全幅1770mm、全高980mmとコンパクトで、大柄な人はたぶん乗れない。エンジンは日産製L28(直6SOHC2.8リッター)をミドシップ。運輸省(当時)の型式認定が受けられず市販化は断念したが、スーパーカー少年の間での人気は絶大で、モデルカーは大ヒットした。

1980 Le Mans Chris Craft Bob Evans Dome RL80 Cosworth

Chris Craft / Bob Evans - Dome Zero Ford - Dome Co Ltd. - XLVIII Grand Prix d'Endurance les 24 Heures du Mans - 1980 World Championship for Makes, round 7 - FIA World Challenge for Endurance Drivers, round 7

Pinterest
Search