If you love something, you set it free

【Film 2012】Uniliver Set Free, Dirty is good. 子供を自由に遊ばせようというCM。音楽、世界観がよい。商品の広告ではなく、"子と母”という大きなテーマで消費者というより社会に発している。(近いCM:東京ガス お弁当メール)


その他のアイデア
The Guardian - Open Journalism (Three Little Pigs)

【Film Gold 2012】Three little pig, The Guardian. 豚がオオカミを殺したことが裁判で裁かれる。殺した理由は住宅ローンが払えない保険金詐欺...ストーリが面白く、拡散性も高かった。【クオリティ】架空のストーリーを作るにしても、映画のような完成度だと強烈。

Evolution campaign for Breeze by Lowe Singapore.  This campaign for OMO won a Gold in Outdoor for Cannes Lions 2012.

Evolution campaign for Breeze by Lowe Singapore. This campaign for OMO won a Gold in Outdoor for Cannes Lions 2012.

Mercedes: Invisible Car When Mercedes wanted to promote its new fuel cell vehicle, instead of placing it squarely in front of everyone in the world, the company decided to make the car invisible. We have video.

Mercedes: Invisible Car

メルセデス・ベンツが、車体表面がディスプレイになった「見えない」Bクラスを開発しました。側面にシート状のLEDディスプレイを貼りつけ、反対側に設置した Canon 5D Mark IIで撮影した風景をリアルタイムに表示することで、向こう側が透けて見えるようなカメレオン効果を発揮します。 「見えない自動車」とい...

ESPN Shake On It

ESPN Shake On It

サッカーファン,フットボールシーズン,大学フットボール,スポーツマーケティング,創造的な広告,狂気の事,Espn,振ります,社会契約

Amnesty create the least viewed video on YouTube to help make people aware of violence during child birth. #amnestyinternational

Amnesty create the least viewed video on YouTube to help make people aware of violence during child birth. #amnestyinternational

Case study from 303 Lowe in Sydney for Ikea. They faced the challenge of getting people to keep the catalogue rather than discard it. This campaign won a Grand Prix in Promo and Activation at Silver Spikes 2012.  It also won a Silver in Direct.

Case study from 303 Lowe in Sydney for Ikea. They faced the challenge of getting people to keep the catalogue rather than discard it. This campaign won a Grand Prix in Promo and Activation at Silver Spikes 2012. It also won a Silver in Direct.

Pinterest
検索