本田宗一郎さんがスーパーカブにまたがっている写真です。  角目のカスタムですね。珍しいショットです。1988年8月の写真だそうですから、  「スーパーカブ誕生30周年記念モデル」にまたがっているのですね。

本田宗一郎さんがスーパーカブにまたがっている写真です。 角目のカスタムですね。珍しいショットです。1988年8月の写真だそうですから、 「スーパーカブ誕生30周年記念モデル」にまたがっているのですね。

浅間山を背景に、本田宗一郎(左から4番目)とライダーの面々。  世界を夢見て-マン島TTレースへの挑戦-2

浅間山を背景に、本田宗一郎(左から4番目)とライダーの面々。 世界を夢見て-マン島TTレースへの挑戦-2

他車と接触し、空中に舞い上がる本田宗一郎のマシン。この事故で片目の視力が低下したという=1936年、東京・多摩川スピードウェイ、いずれも「昭和の日本 自動車見聞録」から 朝日新聞デジタル:写真・図版 - 社会 Soichiro Honda crashed at Tamagawa Speed Way in 1936.

他車と接触し、空中に舞い上がる本田宗一郎のマシン。この事故で片目の視力が低下したという=1936年、東京・多摩川スピードウェイ、いずれも「昭和の日本 自動車見聞録」から 朝日新聞デジタル:写真・図版 - 社会 Soichiro Honda crashed at Tamagawa Speed Way in 1936.

前列左:島崎貞夫、右:秋山邦彦 後列左より:?・鈴木義一・佐藤進・小沢三郎・福田貞夫・ 水沼正二・宇田勝俊・谷口尚巳・本田宗一郎社長

前列左:島崎貞夫、右:秋山邦彦 後列左より:?・鈴木義一・佐藤進・小沢三郎・福田貞夫・ 水沼正二・宇田勝俊・谷口尚巳・本田宗一郎社長

本田宗一郎  (鈴鹿サーキットにて:1962年)

本田宗一郎 (鈴鹿サーキットにて:1962年)

浜松号

浜松号


その他のアイデア
Soichiro Honda (1906-1991) was rejected for an engineering job at Toyota. Unemployed, he began making motorcycles, started a business and became a billionaire.

Soichiro Honda (1906-1991) was rejected for an engineering job at Toyota. Unemployed, he began making motorcycles, started a business and became a billionaire.

Soichiro Honda, created an automobile giant despite opposition.  He was homeschooled in Kemyu Village (now Tenryu City) as the eldest son of Gihai Honda and his wife Mika.  It was thanks to the thorough education he received from his father that Mr. Honda, despite his freewheeling, irrepressible personality, hated nothing more than inconveniencing others and was always punctual about keeping appointments.

Soichiro Honda, created an automobile giant despite opposition. He was homeschooled in Kemyu Village (now Tenryu City) as the eldest son of Gihai Honda and his wife Mika. It was thanks to the thorough education he received from his father that Mr. Honda, despite his freewheeling, irrepressible personality, hated nothing more than inconveniencing others and was always punctual about keeping appointments.

The Hamamatsu branch of Art Shokai around 1935. The car on the left is “The Hamamatsu” and standing beside it with sunglasses is Mr. Honda.

The Hamamatsu branch of Art Shokai around 1935. The car on the left is “The Hamamatsu” and standing beside it with sunglasses is Mr. Honda.

多摩川スピードウェイでフォードのエンジンを改造し参加した「浜松号」は速さで観客を驚かせた!だかコーナーでスピンしリタイヤ!ドライバーは本田宗一郎!写真で投げ出されてるのが弟さんらしい!スゴイ写真だ

多摩川スピードウェイでフォードのエンジンを改造し参加した「浜松号」は速さで観客を驚かせた!だかコーナーでスピンしリタイヤ!ドライバーは本田宗一郎!写真で投げ出されてるのが弟さんらしい!スゴイ写真だ

空を舞う浜松号  多摩川スピードウェイ 1936

空を舞う浜松号 多摩川スピードウェイ 1936

浅間山を背景に、本田宗一郎(左から4番目)とライダーの面々。  世界を夢見て-マン島TTレースへの挑戦-2

浅間山を背景に、本田宗一郎(左から4番目)とライダーの面々。 世界を夢見て-マン島TTレースへの挑戦-2

本田宗一郎  (鈴鹿サーキットにて:1962年)

本田宗一郎 (鈴鹿サーキットにて:1962年)

F1000055.jpg

本田宗一郎 ものづくり伝承館: ひろく、あさく...

F1000055.jpg

浜松号

浜松号

Pinterest
検索